'Typisch aan de Zaanstreek, is de enorme hoeveelheid netwerkclubs.'

Interview Simone den Boer

Zaanstad is een stad van ondernemers. Alle ondernemers hebben een eigen drijfveer om te doen wat ze doen. Wat is die drijfveer? En wat is zo waardevol aan Zaanstad als ondernemersstad? Om dat te ontdekken, interviewen we elke twee weken een ondernemer uit de omgeving. Deze week spraken we Simone den Boer van Lifestyle Media Group.

"Ik heb een groot hart voor creativiteit en ondernemerschap. Die twee dingen kan ik samenbrengen in Lifestyle Media Group."

Simone, wat doet Lifestyle Media Group precies? 
We maken kleine merken zichtbaar in de grote media. We zijn een intermediair tussen magazines of bloggers aan de ene zijde, en lifestylemerken aan de andere zijde. Het unieke is dat we vooral voor kleine bedrijven werken. Deze bedrijven willen dolgraag onder de aandacht komen bij een bepaalde doelgroep. Maar het probleem is dat deze media-aandacht vrij prijzig is. Ook een pr-bureau is vaak voor deze kleine bedrijven onbereikbaar. Wij willen hier een helpende hand bieden. Daarom zoeken wij creatieve manieren om deze merken groot mediabereik te bieden. We nemen ze bijvoorbeeld mee in een themaspecial in een magazine of in een blogitem.

Wat drijft jou om dit te doen?
Ik geloof sterk in win-win-win. Ik zag een jaar of acht geleden dat de mediawereld toe was aan transformatie. Daar lag een regelrechte kans om op innovatieve manier op in te spelen. Ik heb enerzijds een groot hart voor creativiteit en anderzijds voor ondernemerschap. Die twee dingen kan ik samenbrengen in Lifestyle Media Group. Zowel door zelf te ondernemen als door andere, kleine ondernemers te ondersteunen in hun zichtbaarheid.

Waarom heb je voor Zaanstad gekozen?
Nou, we zitten formeel gezien net over de grens in Wormer. Alleen de brug scheidt ons van Zaanstad. Dat we in de Zaanstreek zitten, is in eerste instantie een praktische keuze. We wonen in Koog aan de Zaan en de kinderen gaan daar ook naar school. Daarnaast is de Zaanstreek superondernemend. We zitten in het hart van een creatief, ondernemend netwerk. We merken dat er steeds meer unieke concepten in de Zaanstreek de kop opsteken. We kijken letterlijk uit op de Zaanweg in Wormerveer met al die unieke winkeltjes. Dat vinden we zo inspirerend! Ze geven deze omgeving een bijzondere beleving.

"De unieke winkelconcepten in de omgeving vinden we zo inspirerend!"

Jouw man is Zaans, jij niet. Wat valt jou op aan Zaankanters? 
Wat ik aan typisch vind aan de Zaanstreek, is de enorme hoeveelheid netwerkclubs. Ondernemers organiseren hier heel veel. Van vrouwennetwerken tot bekende business clubs met een eigen dependance hier. Voor je netwerk en positionering fantastisch. Zelf doe ik er niet zoveel mee; ik ben momenteel heel erg gefocust op ons bedrijf, maar ik ben wel nieuwsgierig naar hoe dit waardevol kan zijn voor ons.

Wat kan de gemeente doen om ondernemers meer te ondersteunen? 
Zaanstad is een populaire toeristentrekpleister. Om nog meer mensen hiernaar toe te trekken én hen met de leukste plekjes van de omgeving kennis te laten maken, zouden wij heel graag samenwerken met de gemeente. We hebben een kans om ondernemers hier meer op de kaart te zetten. Goed voor Zaanstad, de ondernemers en leuk voor ons!

Lees hier meer over Lifestyle Media Group  of volg hen via Instagram.

Ga naar Zaanstad.nl